About Me

My photo
-not tall -not short -not fat -not thin -not a guy bt one thing is i damn love simple life...wat 4 2 be so complicated?...u r here 2 enjoy bt nt suffering!!!.....tat's y I DAMN LOVE SIMPLE PLAN!!!

Friday, July 4, 2008

THE IMAGINATIONS....

during chinese lesson,our teacher taught us how 2 realx ourselves----listening 2 music(which is related 2 our text)....she let us listen 2 some smoth songs n she began 2 lead us....all of us juz followed wat the teacher said....1st,leaned against d chair and put both hands on d laps.....2ndly,closed ur eyes and relaxed urself....then she continued by telling us a storyline.....

你一个人走着回家,回到家后,经过客厅,便走进厨房。你打开冰箱,拿出柠檬。你便去拿刀把柠檬切成一片片,然后就将那一片柠檬放进口里咬,尝一尝它的味道。之后,你就走到客厅,坐在沙发上,手上抱着枕头,望出外面。有一道光线从外面照进来,照亮了你的手。过后,有一阵风吹进来。。。望出屋外的大树,有一片叶子飘落下来。。。。。 (mayb the story wil be longer bt i juz wrote out wat i had in my mind nia...hehe...pai seh)

接着,我们就张开眼睛了。。。。。

然后,我们就要写出在关闭眼睛的当儿,所见到的一切。


hehe,wanna noe wat did i write?

Here it goes:

当我闭上眼睛,当我放松了身体上的每个部分时,脑海里就出现一个画面:

一个人独自走在往向家的路上。其实,原本我是想象我的家是在海边的,只有一条路可往我家走去,路旁全都是细粒粒,金黄色的沙。但是,当听见老师说声走进客厅,厨房时,我就把自己回想到自己的家去。

当我打开冰箱时,就回想起家里的冰箱所有的一切,从中就把柠檬拿出来。当切完一片柠檬时,我就把它放进口中。但是我却尝不出它的味道。头脑却漂浮出了另一间家(可算是梦想的家)。走到客厅时,发现整个家是白色的(包括家具),感觉很轻松,很完美。

我就坐在白沙发上,看出去外面。。。

只见一道阳光照在我手上,我的手上就发出光来。过后,一阵阵海风吹进来,让我突然觉得很舒适。此外,风吹声让我觉得自己跟大自然很有密切的关系。

过后,望出屋外的大树,一片叶子飘落下来。。。。(望着树叶落在地上时,我就觉得这个世界里只有我一个人而已)

No comments: